fredag den 4. juli 2014

„You can't stop the waves, but you can learn to surf.“

I alt den tid jeg har haft min blog, har jeg tænkt over hvorvidt dette indlæg skulle ud eller ej. 
Dels pga. mange folks snævresynhed & fordomme. Men nu har jeg valgt at lægge indlægget ud, da jeg synes det er rart at fortælle folk om min baggrund, og sætte folk ind i, at man sagtens kan have det godt, og have et velfungerende liv, trods for det der kan spænde ben for en. 

ADVARSEL: Dette indlæg bliver langt. 

Som i nok alle sammen kan se på billederne nedenfor, er jeg en helt ''normalt'' ung - Ja, definer lige ordet normal. Jeg går i skole som andre på min alder, jeg har verdens bedste familie, verdens bedste kæreste, og verdens bedste veninder, man nogensinde kunne tænke sig. 
Dog har jeg 3 diagnoser. Jeg kan ikke lide at bruge udtrykket: ''jeg lider af 3 diagnoser'' Da jeg ikke ser mine diagnoser som noget jeg lider af, hvis i kan følge mig. Jeg ser ikke mine diagnoser som en byrde på mine skuldre, eller som noget jeg ville ønske jeg ikke havde, for så var jeg jo ikke den jeg er i dag. 

Jeg har med tiden lært at sætte fokus på de positive ting ved at have diagnoser, for hvis jeg skulle gå og være ked af, at jeg havde dem, kunne jeg græde hver dag, for en diagnose eller 3, er ikke noget man lige køber i et supermaked, eller noget man bare kan smide i skraldespanden, og slippe af med igen. 
Udover det, har jeg lært at vende min selvironi og min humor, mod mine diagnoser, da det til tider godt kan være lidt komisk. Jeg har tænkt mig at skrive nedenfor, hvilke diagnoser jeg er udfordret af, og give en kort beskrivelse af, hvad de forskellige diagnoser er, og hvad de gør ved mig, da nogle måske ikke ved det. 

Det skal lige siges, at jeg ikke skriver dette indlæg, for at få medlidenhed, eller medfølelse, da jeg jo på ingen måde selv klager over dem.  jeg har lært mig selv at leve med dem, da der ikke er så meget andet at gøre, jeg skriver blot dette indlæg, for at give jer et lille udklip af mit personlige liv, for at give andre med diagnoser en forståelse af, at man sagtens kan være velfungerende, med meget bagage i tasken, og stadig kan bære sig selv gennem livet, med stolthed, trods ens skavanker. Diagnose eller ej. 

Tourettes syndrom: 
Mange af jer har nok set det på TV. & det er det jeg mener, med at vende sin diagnose til noget humoristisk. Jeg har ikke verbale ticks - altså, jeg råber ikke pludselig skældsord op. Jeg har den form for tourettes, der hedder nonverbal tourette +, altså, ticks : Ufrivillige bevægelser. 
Jeg har engang imellem nogle små træk ved næsen, og lidt i nakken. I perioder værre end andre. 
Da jeg var mindre, var det slemt, men det er blevet meget bedre med alderen. 

OCD: 
Tvangstanker - Tvangshandlinger. 
Der har jeg tvangstanker, og ikke handlinger. Da jeg var mindre skulle jeg låse døren 3 gange, før jeg kunne sove. ALT havde med tallet 3 og gøre! Hvis jeg bankede i bordet, og ikke kunne sidde stille, bad folk mig lade vær. Men så skulle jeg liiiiige banke 3 gange mere i bordet. Lidt provokerende udadtil, men sådan var det, og folk omkring mig, er den dag i dag, meget forståelige overfor mine såkaldte skavanker! :) 

ADHD: 
jajaja, hvis Emil fra Lønneberg kom til psykiater, havde han uden tvivl også fået stillet diagnosen ADHD. Der ligger dog mere i diagnosen ADHD, end ikke at kunne sidde stille. Jeg så selv på diagnosen, som værende tosser, der løb på væggene, og var udadreagerende, men så firkantet er det dog ikke. 
Den måde min ADHD kommer til udtryk på, er u koncentration og ekstrem impulsivitet. 

Jeg er en kontrolfreak! Men om det er mine diagnoser, eller mig som person, har jeg egentlig aldrig fundet ud af. & det er svært, at skille sine diagnoser fra personlighed, men det emne er langt, og ligger i en kategori for sig, så det tager jeg simpelthen ikke op nu. 

jeg kunne skrive 5 sider mere, men stopper den hér, da det ville blive for tungt at læse sig igennem. Der er mere i det, end beskrevet. Men nu er emnet åbnet, så hvis i har spørgsmål, er i mere end velkomne til at skrive en kommentar. Jeg er åben overfor det meste. 

Skulle der opstå negative eller stødende kommentarer, bliver kommentaren slettet. 

KNUS & KÆRLIGE HILSNER 

JOSEFINE CHRISTENSEN. 




10 kommentarer:

  1. Sejt at du står frem og fortæller om dine oplevelser - RESPEKT herfra! :-)

    Knus
    www.kunsanne.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh tusind tak S, hvor er du sød :)

      Slet
  2. Fantastisk at du kan vende det og ikke lader det slå dig ud!!
    Du har bare det flotteste smil! :))
    -Milla

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej tak, hvor er du sød :D
      & tak fordi du giver dig tid til at læse det..
      Knus.

      Slet
  3. Langt men super fedt indlæg! :)
    Lyst til at følges både via GFC og Bloglovin?

    Knus Line
    guldstjernen.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      - Jeg kigger forbi med det samme :D
      Knus.

      Slet
    2. Jeg følger også dig nu :)

      Slet
    3. Super, så følger vi jo hinanden ;)

      Slet
  4. Fuld respekt herfra! :-)

    matildesblog.com

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...